Catatan Popular

Isnin, 23 Mei 2011

pelajar 'tunjuk berani'

assalamualaikum kawan2 semua, di sini saya nak cerita sikit pasal golongan belia yang 'tunjuk berani' kat sekolah....setakat sekolah jer? bukan kat sekolah jer kat polis pun diorang tak takut ermmm dahsyat kan? macam kat berita baru2 ni......dah nampak sangat dah kita semua berada dalam akhir zaman.




Ok berbalik kepada citer tadi.....aku nak citer pasal seorg pelajar yang sama kelas dengan aku dulu berlaku masa aku form 5......dia ni famili dia org berada, boleh tahan juga prestasi dia....tapi dari segi disiplin? hampeh.....
ada satu pagi ni seorang guru/cikgu tegur dia gara2 tak berdiri ucap selamat pagi....bersopan betul budak mamat ni...so cikgu tegurlah dia tapi dia lawan balik cikgu tu dengan kata2 kesat sedangkan cikgu tu tegur baik2....anak manja katakan....pastu tamat sesi sekolah hari tu....cikgu tu terkejut giler mendapati cermin kereta dia pecah...tayar pulak pancit....adoiiii....
peistiwa tu tadi antara contoh pelajar 'tunjuk berani'.....cukup menyedihkan bila ada antara mereka bila kat luar tak takut langgar undang2 malah sanggup lawan polis....


ape nak jadi ni?? ok saya cadangkan kat kementerian pendidikan sediakan pondok polis setiap sekolah pantau kegiatan diorang...cadangan yang dahsyat dari saya.....diorang dahsyat saya pun nak dahsyat....masyarakat pula jgn pandang remeh terhadap perkara ni sebab golongan belia ialah golongan harapan negara jangan biarkan mereka menjadi penyemak negara....SALAM...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan